Afbeelding
Foto: PR

Emma Kok - Never Lose Hope

Actueel 816 keer gelezen

In 2021 won Emma Kok The Voice Kids en daarmee kreeg ze landelijke bekendheid. Twee jaar later deed ze mee aan Ministars, waar ze haar loepzuivere cover van Voilà bracht.

Inmiddels is ze ook internationale bekend door haar optreden bij André Rieu. Na 2,5 jaar reizen met het orkest van Rieu is het tijd voor een soloshow. ‘Ga je vleugels uitslaan, was het advies van André.’

Vorige jaar stond Emma in het Concertgebouw met twee uitverkochte shows. ‘Heel spannend, ik voelde me ook heel bijzonder.’ Ze heeft zin in haar tour langs de Nederlandse theaters, waarbij ze ook André Rieu een keer in het publiek zal zien zitten. ‘Hij heeft beloofd een keer te komen kijken en als het nodig is, mag ik hem ook altijd benaderen voor tips.’

Op donderdag 26 februari staat Emma op het podium in Theater de Stoep met de try-out van Never Lose Hope. In deze muzikale show komen alle muziekstijlen aan de orde die Emma leuk vindt, waaronder pop, musical en Disney. ‘Eigenlijk vind ik alles leuk.’ Ook nummers die zij samen met anderen heeft geschreven, komen aan bod. ‘Liedjes moeten voor mij een betekenis hebben’, legt Emma uit. Bij sommige nummers zal zij ook iets voorlezen uit het boek ‘Emma, Never Lose Hope’, dat vorig jaar oktober verscheen bij uitgeverij Prometheus. In dit boek vertelt zij openhartig over haar carrière, haar leven met de ziekte gastroparese, haar persoonlijke strijd en de kracht van hoop. 

Bij gastoparese kan de maag zich niet op de normale manier legen; maagspieren werken slecht of helemaal niet. Alleen met behulp van een slang en een pomp kan een patiënt de benodigde voedingsstoffen binnen krijgen. Die pomp draagt Emma 22 uur per dag met zich mee. ‘Als ik op het podium sta, draag ik geen sonde. Dan ben ik even vrij en kan ik zijn wie ik ben.’ Om het qua energie ook vol te houden, heeft Emma twee tot drie shows in een week met altijd een rustdag na een optreden. Wat er na deze tour gaat gebeuren, ziet Emma tegen die tijd wel. Eerst gaat ze genieten van optreden op Nederlandse bodem.

‘Ik hoop dat mensen na afloop van het concert met een fijn gevoel naar huis, maar ook met het gevoel dat ze me een beetje hebben leren kennen. Met mijn liedjes en mijn verhaal wil ik de mensen dichterbij laten komen.’ Hoewel het spannend is om alleen op het podium te staan, is het wel iets waar ze zich volledig voor inzet: ‘ Ik mag doen waar ik het meest van houd: zingen en optreden.’

Wilt u de muzikale reis van Emma meebeleven? Er zijn nog kaarten beschikbaar voor de voorstelling in Spijkenisse. Kijk voor informatie en reservering op www.theaterdestoep.nl

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant