Afbeelding
stock

Ouderavond op de Veenvlinder

Algemeen 188 keer gelezen

Hoe kan het dat mijn kind moeite heeft met het leren van zijn schoolwerk, maar wél alle personages en levels in een computerspelletje weet te benoemen? Dit was één van de vragen die aan bod kwamen tijdens de ouderavond op OBS de Veenvlinder op 28 maart, waarbij neuropsycholoog Marald Mens ouders en leerkrachten vertelde over executieve functies. Deze functies kun je zien als de dirigent van de cognitieve vaardigheden.

Informatie over het lerende brein werd afgewisseld met humoristische filmpjes en interactieve opdrachten, waarna ouders nog de kans kregen om hun vragen te stellen. De avond werd afgesloten met een aantal praktische tips over hoe kinderen ondersteund kunnen worden tijdens het leerproces met de ABC-aanpak. Een kind leert het meeste door na te doen, dus doe voor hoe een taak aangepakt moet worden. Zorg voor visuele ondersteuning en spreek samen een leuke beloning af voor wanneer de taak succesvol volbracht is.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant

Uit de krant