Afbeelding
Foto: ONS Nissewaard

Gebruikers vinden ‘Spijkhopper’ niet praktisch

Politiek 1.225 keer gelezen

Spijkenisse - De fractie van ONS trok er zaterdag op uit om van de gebruikers van de ‘Spijkhopper’ te horen hoe deze nieuwe busdienst bevalt. Naast enkele positieve reacties kan gesteld worden dat de meeste gebruikers vooral moeite hebben met het regelen van de terugreis.

De vaste buslijnen 81 en 85 zijn enkele weken geleden vervangen door kleinere op afroep beschikbare busjes. Het is een experiment van vervoerder EBS en duurt twee jaar. Om de mening van de gebruikers te peilen nodigde ONS bewoners van de Hongerlandsedijk uit voor een bakje koffie en een gesprek. Het regelen van de heenreis gaat de meeste mensen goed af, maar het regelen van de terugreis is vooral bij bezoeken aan de huisarts, ziekenhuis of kapper niet praktisch stellen de inwoners. De bus moet namelijk minimaal een half uur van te voren besteld worden, maar omdat de duur van het bezoek aan bijvoorbeeld de huisarts niet vaststaat, kunnen de gebruikers pas daarna bellen en moeten dan in het gunstigste geval minimaal een half uur wachten. ‘Je wilt er niet op gokken om de bus alvast te bestellen, want dan zit je op hete kolen en als het uitloopt is de bus al vertrokken’,  stelde een inwoonster.

De fractie van ONS Nissewaard heeft de opmerkingen van de inwoners genoteerd en zal de bevindingen doorgeven aan wethouder Igor Bal. Bij het instellen van deze voor Nissewaard nieuwe vorm van openbaar vervoer hebben EBS en de gemeente aangegeven dat er een evaluatiemoment komt. ONS heeft met deze gesprekken alvast een voorzet gegeven.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant

Uit de krant