Foto: PR
Foto: PR Foto: PR

De impact van corona

Algemeen 719 keer gelezen

In deze rubriek belichten we iedere week een ondernemer, bedrijf, vereniging of persoon uit Nissewaard. We vragen naar hun ervaringen tijdens deze bijna onwerkelijke Covid-19 periode. Deze week een blik op Angela Platschorre-Lodder, een krachtige onderneemster uit Spijkenisse.

Angela is het vertrouwde gezicht van de Albert Heijn in het winkelcentrum Sterrenhof in Spijkenisse. Deze echtgenote en moeder van twee zoons, is één van de ondernemers van deze franchise Albert Heijn winkel. `Nu doe ik dit nog samen met mijn ouders en later dit jaar zal ik het bedrijf over gaan nemen’, zegt Angela enthousiast.

Het team bestaat uit zo’n 130 medewerkers. Het is vaak heel lastig voor Angela om alles in goede banen te leiden vanwege de Covid-19 maatregelen. Het team probeert ervoor te zorgen dat klanten veilig boodschappen kunnen doen. Alle winkelwagens worden schoon gemaakt, als een extra service naar de klant. Het is belangrijk dat medewerkers bij klachten niet komen werken, maar zich eerst laten testen. Door middel van snel-testen, heeft de medewerker snel de uitslag. Zo kan een uitbraak onder het personeel voorkomen worden. In het begin was het erg zoeken voor de medewerkers naar de beste manier om de maatregelen te kunnen handhaven. De supermarkt kent een continue proces van anticiperen op steeds weer nieuwe maatregelen.

Angela vertelt ons over de drukte in de supermarkt: `Normaal gesproken is de kerstperiode de leukste tijd van het jaar om te werken, maar dit jaar zijn wij alleen maar bezig geweest met extra maatregelen vanwege de drukte in de winkel en bij ons pakketpunt. Dat was niet altijd leuk’.' Gelukkig draagt bijna elke klant een mondkapje en hoeft men daar weinig mensen op aan te spreken. Helaas stuiten ze wel eens op onbegrip, als klanten moeten wachten op een winkelwagentje. De winkelwagens fungeren als klantenteller. Als de winkelwagens op zijn, moet men even wachten. Er staan al veel minder winkelwagens dan momenteel is toegestaan. Toch kan het op drukke dagen nog erg druk zijn in de winkel.

Tegenover de extra omzet staat dat enorme extra kosten gemaakt zijn, die niet opwegen tegen omzet. Denk hierbij aan plastic kuchschotten en desinfectiemiddelen of extra personeel dat moet worden ingezet om het deurbeleid te handhaven. Angela wil benadrukken dat zij absoluut niet mogen klagen, want hun winkel is gelukkig gewoon open. `Veel ondernemers kunnen dat niet zeggen en hebben het heel zwaar’, zegt Angela.

`Wees lief voor elkaar, de medeklant en onze medewerkers. We waarderen het enorm dat u uw boodschappen bij ons komt doen en willen u vragen om op de drukke dagen en momenten zoveel mogelijk alleen boodschappen te komen doen, dat scheelt weer een winkelwagentje wachten voor uw medeklant', aldus Angela. www.ahlodder.nl

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant

Uit de krant